På Hotel Koldingfjord er det en grundholdning, at kun tilfredse og loyale medarbejdere kan skabe værdi for vore gæster.

Derfor er fokus på medarbejdernes trivsel og udvikling i jobbet væsentlig.

Hotel Koldingfjord foretager hvert forår en måling af medarbejdernes tilfredshed med arbejdet og deres loyalitet over for arbejdspladsen.   

Analysen er en del af brancheforeningen HORESTA’s program Better Hospitality Workplace. https://www.horesta.dk/dit-personale/medarbejder-tilfredshed/

I 2020 opnåede vi følgende resultater målt på en skala fra 0 til 100:

Social kapital for alle hotellets afdelinger              81,6 generelle arbejdsmarked: 69,0
*Social kapital er baseret på tillid og retfærdighed                    

Ledelseskvalitet for alle hotellets afdelinger          80,4 generelle arbejdsmarked: 63,1  

90% af medarbejderne svarede på spørgeskemaet.

Vi betragter de opnåede resultater som meget tilfredsstillende. Dog er der punkter, som er kritiske, og det arbejdes der med i de enkelte afdelinger. Vi har en målsætning om ingen kritiske punkter for 2020.

Resultaterne af analysen udgives afdelingsvis, hvor der er mere end 5 respondenter, og det samlede resultat offentliggøres her på Hotel Koldingfjords hjemmeside. Resultaterne bearbejdes efterfølgende samlet og afdelingsvis.

Evt. spørgsmål til analysen og dens resultater kan rettes til adm. direktør Peder J. Madsen.

Se den samlede trivselsanalyse